Systemy przeładunkowe

SPRAWNY I BEZPIECZNY PRZEŁADUNEK

Centra logistyczne i dystrybucyjne, magazyny, zaplecza centr handlowych i supermarketów, przechowalnie warzyw... nie mogą istnieć bez systemów przeładunkowych.

Rampy przeładunkowe są elementami konstrukcji budynku lub zewnętrznego stanowiska przeładunkowego umożliwiającego szybkie i bezpieczne przeładowanie towarów pomiędzy pomieszczeniami składowania a pojazdem spedycyjnym. Ich zadaniem jest wyrównanie różnicy poziomów oraz bezpieczna likwidacja luki pomiędzy podłożem pomieszczenia magazynowania a skrzynią ładunkową pojazdu.

Rampy przeładunkowe Torsystem są rampami uniwersalnymi, przeznaczonymi do wszystkich typów pojazdów dostawczych oraz różnych sposobów załadunku. Rampy spełniają pod względem technicznym najwyższe międzynarodowe standardy wymagane dla tego typu produktów. Konstrukce ramp wykonane są ze stalowych kształtowników zamkniętych oraz półotwartych co zapewnia odpowiednią wytrzymałość ramp na prowadzenie przeładunków towarów przy założonych nośnościach danego typu rampy i niezbyt dużym ciężarze własnym tego urządzenia.

Rampy przeładunkowe Torsystem wykonywane są w 5 zestandaryzowanych wymiarach. Są to wymiary najczęściej spotykane przy projektowaniu konstrukcji systemów przeładunkowych w Europie.

Mnogość rozwiązań, jakie proponujemy, sprawia, że nasze systemy mogą być z powodzeniem stosowane w każdym z tego typu obiektów.

Ze względu na różne potrzeby i sposoby załadunku proponujemy Państwu gotowe "zestawy".


RAMPA Z JĘZYKIEM UCHYLNYM

 

Rampa przeładunkowa z językiem uchylnym działa na zasadzie odchylenia klapy od uniesionej platformy rampy i pracy w tzw. stanie pływającym rampy.

Pojazd przeznaczony do załadunku lub rozładunku jest dokowany do bramy od zewnątrz pomieszczenia składowania. Pracownik magazynu uruchamia za pomocą układu sterowania elektrohydrauliczny system podnoszący rampy. System podnosi platformę do najwyższej pozycji i wtedy automatycznie unosi klapę wyrównującą. Platforma musi zostać wychylona do maksymalnego położenia bez względu na to czy skrzynia pojazdu znajduje się powyżej czy poniżej poziomu posadzki hali.

Następnie system opuszcza platformę rampy, aż do momentu gdy klapa zetknie się ze skrzynią załadunkową pojazdu. Nastepuje zwolnienie ciśnienia oleju w układzie hydraulicznym i rampa "wchodzi" w tzn. stan pływający dostosowując się do skrzyni pojazdu automatycznie przez cały okres prowadzenia przeładunku.

Opis konstrukcji:

  • samonośna rama stalowa - podstawa,
  • materiał  części  górnej - blacha łezkowa o grubości 6 mm, antypoślizgowa,
  • klapa osadzona na zawiasach,
  • ochrona stóp na całej długości i w pełnym zakresie podnoszenia rampy,
  • podpórka do prac serwisowych zabezpieczająca przed opadnięciem rampy,
  • kompletny układ hydrauliczny, jeden cylinder hydrauliczny podnoszący pomost jezdny, jeden cylinder hydrauliczny podnoszący i opuszczający klapę,
  • hydrauliczne dostosowanie wysokości rampy do zmiennej wysokości samochodu w trakcie rozładunku,
  • napęd elektryczny, napięcie 400V/230V – 24 V,
  • jednoprzyciskowe stycznikowe,
  • automatyczny powrót do pozycji spoczynkowej,
  • zabezpieczenie (w przypadku zaniku prądu lub użycia wyłącznika awaryjnego stop) – konieczność powrotu do początku cyklu pracy,
  • dwa odboje gumowe o wymiarach 450 x 70 x 80
  • Kolor standardowy – RAL 7042 (czarny)

 

RAMPA Z JĘZYKIEM UCHYLNYM

RAMPA Z JĘZYKIEM WYSUWNYM

 

Rampa przeładunkowa z językiem wysuwnym działa na zasadzie teleskopowego wysunięcia klapy z wnętrza uniesionej platformy rampy oraz pracy w tzw. stanie pływającym rampy.

Pojazd przeznaczony do załadunku lub rozładunku jest dokowany do bramy od zewnątrz pomieszczenia składowania. Pracownik magazynku uruchamia za pomocą układu sterowania elektrohydrauliczny system podnoszący rampy. System podnos platformę rampy do wysokości umożliwiającej wysunięcie klapy wyrównującej. Klapę wysuwną można wysuwać i chować w dowolnym położeniu platformy.

Następnie system opuszcza platformę rampy, aż do momentu gdy klapa zetknie się ze skrzynią załadunkową pojazdu. Następuje zwolnienie ciśnienia oleju w układzie hydraulicznym i rampa "wchodzi" w tzn. stan pływający dostosowując się do skrzyni pojazdu automatycznie przez cały okres prowadzenia przeładunku.

USZCZELNIENIE

 

OPIS:

  • tworzywo PCV odporne na warunki atmosferyczne i działania mechaniczne,
  • czołowe plandeki (boczne i górne) wykonane z trójwarstwowego tworzywa (PCV) o grubości 3,2 mm, wzmocnionego tkaniną,
  • dach ze spadkiem zabezpieczającym zaleganie wody lub śniegu,
  • sprężynująca konstrukcja dachu i boków,
  • konstrukcja dachowa, unosząca się pod wpływem nacisku od czoła,
  • konstrukcja nośna wykonana z lekkich profili stalowych ocynkowanych ogniowo,
  • konstrukcja nośna złożona z dwóch ram, połączonych ze sobą przegubowo za pomocą czterech ramion i płaszcza z tworzywa PCV (specjalnie wzmocnione tworzywo plandekowe),
  • zabezpieczenie obrzeża uszczelnienia profilem aluminiowym,
  • żółte trójkaty ostrzegawcze na czołowych plandekach pionowych

 

USZCZELNIENIE